Monday, August 8, 2011

Krisis Oh Krisis

hurmmm... banyaknye benda dlm kepala nak kene pk sampai langsung tak leh nak tido. da jd cam insomnia lak lately. susah sgt nak lelap. 


salah 1 sbb nya sedih, risau, takut dan mcm2 lah perasaan tak senang tak tenang pk psl kawen. it becomes a serious day by day n this is not a word from a girl yg gatal nak kawen. 


di sebelah sana m'gesa.. di sebelah sini diam seribu bahasa.. aku kat tgh2 jd serba salah.. btul2 dlm dilemma. 


di sebelah sini diam sbb anak dia tak abes blaja lagi. di sebelah sana lak mcm x sabar2. semua masalah ni can't be described in words. aku tak tahu mcm mana nak explain. it remains playing around in my head. bila diluah pada en bf dia pun tak blh nak fhm. kata fhm, tp sbnarnya fhm dia kot lain lak.. nak tak nak my own head ni je la satu2 medium duk pk psl sume benda tu. last2 nangis sengsorg dlm blk..


huk3.. xtau lagi nak pk cmne. bnyk sgt masalahnya. especially bila melibatkan financial problem. ye la.. nak kawen mesti la kene duit bnyk. aku lak final year student yg tentu2nya blum bekerja dan ada income tetap. awal2 lagi parents da ckp klu nak kawen guna duit sendiri. so faham2 sendiri lah.. kami masing2 bukanlah dr latar belakang yg memiliki aset beribu riban. apatah lagi b'juta jutan. nak kumpul duit utk kawen mmg perlukan masa. lbh2 lg i'm d one and only daughter in d family. aku harapan keluarga. diorang nak jgk tumpang hasil yg diorang laburkan kat aku selama ni. hantar aku blaja tinggi2, takkan bila da dpt keje, duit aku simpan semata2 nak turutkan en bf nak kawen cepat. aku ada tanggungjawab aku pd family. skrg bkn senang nak dpt keje. brpa lama lg nk kene tggu utk majlis tu nanti? lain la klu dia nak support..


i know this post would be embarrassing for me. mcm buka pekung di dada sendiri.. tp aku tak mampu nak tggung sorang2. moga aku dpt kekuatan dan moga rezeki aku dilimpahkan olehNya semata2 utk dirikan masjid ni. AMIN..

No comments:

Post a Comment